4 Nisan 2013 Perşembe

Arduinom


Arduino ya ilk olarak masaüstünde bir klasör açarak gerekli tanıtım dosyaları, simülatör programı ve Windows için gerekli yazılımını indirerek başladım. Bir kaç aydır da takip ediyordum yapılan projeleri ve Arduino son 3 aydır ülkemizde o kadar revaçta ve elektronik meraklılarının hayatına öyle bir girdi ki artık  elektronikle ilgilenenler için büyük bir kolaylıktan çıkıp daha ziyade iş arkadaşı gibi oldu romo bunun en büyük örneklerinden birisi.

Arduino her ne kadar çoğunluğunun Elektrik/Elektronik Mühendislerinin kullandığı bir komponent olsa da benim gibi Teknikerlerin de ilgilenerek üzerinde proje geliştirmesi gerektiğini düşünüyorum. Blog açmamın en büyük nedenlerinde birisi de yapmayı düşündüğüm projeleri buradan paylaşmak. Tıpkı rol modellerim den birisi olan Hasan Civelek'in blog sitesi gibi.
Rol modellerim demişken ülkemiz elektronik dünyasına büyük katkılarının olduğunu düşündüğüm gerek mühendislere, gerek mühendislik öğrencilerine gerekse elektronikle hiç alakası olmayıp hobi olarak ilgilenen elektronik meraklılarına büyük katkıları olan bildiklerini paylaşmayı ihtiyaç gibi gören değerli ilham kaynaklarıma Coşkun Taşdemir, Ahmet Alpat, Hasan Civelek ve tüm Arduninoturkiye.com yazarlarına sonsuz teşekkür ediyorum hiç bilmediğim bir elektronik dünyasına çok yeni başlamışken herhangi bir sorum olduğunda benimle ilgileneceklerini bilmek oldukça güçlediriyor beni.
Bu yazıyı yazarken kargo sürecinde olan "Arduinom" u da düşünmeden edemiyorum. Elimde ki Elektronik malzemeleri sürekli düzenliyorum sanki karşılama töreni yapacağız da hiç bir şeyin eksik olmaması gerekiyormuş gibi. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder